Anmeldelse: La Ventana & Kermessen i Brügge eller De tre gaver. Den Kongelige Ballet har taget hul på at generobre sit gamle arvesølv – Bournonvilles gamle 1800-talsballetter.
Anmeldelse: Den store Gatsby. Den Kongelige Ballet omsætter F. Scott Fitzgeralds roman til lårsvingende 1920er-dansevarieté i guld, glimmer og høje hæle.
Verdensnavn. Den danske koreograf Kim Brandstrup hitter internationalt med balletter, der får et voksent publikum til at tænke over eksistensens grundvilkår.
Anmeldelse. Der er dobbelt op på russerklassikeren Nøddeknækkeren, som i år danses af både Den Kongelige Ballet og Tivoli Balletteater med vidt forskellige udslag på julehygge, sukker og dansebarometret. Hvad skal man vælge?
Anmeldelse: Blodbryllup. Den spanske danser Eukene Sagues debuterer med sin første helaftensballet på Det Kongelige Teater med en genfortolkning af et af Federico García Lorcas skuespil.
Livtag. Den Kongelige Ballets koreografiske rugekasse hører hjemme i teatrets Prøvesal A og ikke på Gamle Scene, mens Dansk Danseteaters organisk knopskydende stilladsdans godt kunne have fortjent en rap turné i kølvandet på kun sølle fire spilledage i denne sæson.