Hype. Den såkaldte Dubai-chokolade er en megatrend, spredt til alle verdenshjørner af de sociale medier. Men hvorfor går en chokoladeplade viralt, og er dens berømmelse fortjent?

Den virale chokoladeplade

Det er først, da jeg ser mine døtres udtalte begejstring, der er på højde med øjeblikke, hvor jeg giver dem et uventet ja til Roskilde Festival eller en næsepiercing, at jeg helt forstår betydningen af den genstand, jeg har fået med posten. Pakken vejer ikke mere end 200 gram, men vægter jeg dens indvirkning på Generation Z, er den af en helt anden kaliber.

Det er en plade chokolade, det drejer sig om. Eller mere præcist verdens mest hypede chokolade med syregrønt fyld af pistaciecreme, tahin og sprød, spaghettitynd filodej kaldet kadayif

siwu
Signe Wulff (f. 1979) er cand. mag. i fransk og moderne kultur og kulturformidling og blandt andet forfatter til 'I køkkenet med Karen Blixen'. Signe Wulff er især optaget af alt, der rører sig i den kulinariske verden og skriver til kultursektionen om mad, vin, og de oplevelser, gastronomien bringer med sig.

Andre læser også