Anmeldelse: Kasimir og Karoline. Kærlighed overvinder alt undtagen arbejdsløshed. Teaterkollektivet Regimentet har skabt en feberdrømmende, oktoberfestlig og ungdomskåd skæbnenat – og cementerer eftertrykkeligt sin position som det mest interessante, der sker i dansk teater i disse år.

Til økonomien dem skiller

I et København, hvor snart sagt ethvert boliglån kræver ikke én, men to (store) indtægter, fremstår Kasimir og Karoline fra 1932 sært aktuel. Historien om en oktobernat, hvor tivoli er kommet til byen, og det unge par Kasimir og Karoline skal finde ud af, om det virkelig skal være dem på trods af klasseskel og formueforskelle, kunne lige så godt være skrevet i dag. 

Sigende er det i hvert fald, at de medvirkende undervejs i forestillingen, helt umærkeligt, skifter fra deres lederhosen og tyrolerkjoler til Gen Z'ede antræk med cargobukser og babylyserød mavebluse.

(f. 1992) er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Hun er forfatter til flere bøger og har en baggrund i forlagsverdenen. Skriver om teater og litteratur og moderne liv.

Andre læser også