Desperadolivet. Nath Krause debuterer punket sitrende med rekordmartret, socialrealistisk poesi, der halsstarrigt hallucinerer sig mod forløsning i en japansk selvmordsskov.
Den ømmest bekendende
Det er en temmelig talentfuld, på samme tid vildt original og totalt tidstypisk debut, Nath Krauses umuligt betitlede Logan i Aokigahara. I mine øjne ligner det straks et hovedværk i den unge poesi, og jeg er glad for at anmelde bogen samme uge, som den udkommer, så anmeldelsen kan være det stykke breaking news, den fortjener at være.
Sjovt nok rapporterer det skarpt flimrende, socialrealistiske første afsnit løbende om digterjegets forgæves forsøg på at få et manus antaget på Gyldendal: »Gyldendal ønsker mere desperation i teksten. De nævner/ de massive svigt i barndommen, depressionerne, selvmordstankerne,/ psykoserne, kønsproblematikken./ Det er de ting, digtene allerhelst vil tale om.«
Del: