Anmeldelse: The Sanjay Shah Shitshow. Med sin vellykkede monolog om skattesvindleren Sanjay Shah understreger Ina-Miriam Rosenbaum sin position som dansk scenekunsts førende magtkritiker.
Staten udbyttet
Der findes politisk kunst, og så findes der politisk kunst. Den første kategori er oftest ung, abstrakt vrængende, selvretfærdig og ironisk nok i pagt med den urbane tidsånd, der jo også synes, det er for galt med denne eller hin chauvinistiske tendens. Man slår åbne døre ind. I den anden kategori er man anderledes konkret optaget af at sætte fingeren på navngivne magthavers navngivne fortrædeligheder.
Til sidstnævnte hører utrættelige Ina-Miriam Rosenbaum, der de seneste årtier har bevæget sig bort fra den brede revy og ind på de små teaterscener med den ene magtkritiske forestilling efter den anden – udtænkt i og udført af eget produktionsselskab Off Off /Produktion. For tiden gælder det turnéopsætningen The Sanjay Shah Shitshow, der fortæller skandalen om, hvordan Sanjay Shah svindlede Danmark for 9,5 milliarder kroner.
Del:



