For de fleste vil Henrik Vib­skov mest være kendt som tøjdesigner – en af de ganske få avantgardister inden for den ellers udpræget pragmatiske danske mode – og nogle vil også kende ham som musiker fra mange års samarbejder med Trentemøller og Mikael Simpson. Men selv de, som har fulgt ham tættere og bemærket alle installationerne, scenografierne, kostumerne og udstillingerne, vil stadig gå bagover konfronteret med den faktiske mængde af projekter og vibskovske ideer samlet i én stor udgivelse, der dokumenterer de første 20 år.

Det er endt som et trebindsværk i leksikonstørrelse med lærredsbind i Vibskov-farverne orange, pink, koboltblå og turkis – og det kunne næppe gøres kortere. Man får større og større øjne side for side, der er virkelig meget at se nærmere på, og alligevel ønsker man sig for hvert projekt flere billeder, flere oplysninger, mere stof. Som Henrik Vibskov selv nøgternt forklarer i forordet, var det egentlig meningen blot at supplere bind 1 fra 2012 – om de første ti år – med endnu ét, men det blev så nødt til at blive til to bind, hvis man skulle kunne løfte det.