Vi ankommer lettere forsinkede og en kende tømmermændsramte. Turen til Albertslund har på grund af sporarbejde været bøvlet, og regnen falder på den der oktoberagtige måde, hvor det ikke rigtig regner – men det gør det jo så lidt alligevel. Og vi når lige indenfor på spillestedet Forbrændingen, hvor litteraturfestivalen Avisen Live foregår, inden det er tid til at gå ud igen: Musikproducer og eksperimentel dj Cristian Vogel har skabt en lydvandring rundt i de ifølge ham dystopiske omgivelser langs byens betonomgivne kanal. Dér går vi rundt med høretelefoner og lytter til sagte klokkespil, der indimellem afbrydes af en rolig stemme, som står i skærende kontrast til den von trierske rædselsfortælling, vi skridt for skridt præsenteres for. Geotaggingen, der har til formål at strømline vandring og historie, virker dog ikke helt upåklageligt, hvorfor der er mere klokke end plotmæssig fremdrift i ørerne. Der er ikke desto mindre alligevel noget uhyggeligt over at gå i samlet flok med en gruppe fremmede mennesker, som følger en mand, der febrilsk kigger ind ad de grå bygningers vinduer.

Efter en lille pause er det tid til festivalens sektion for sex og samliv. Publikum sidder i bløde sofaer og lænestole, intimt og behageligt tæt på scenen, hvor Maria Hesselager og Ditte Holm Bro er i samtale med udgangspunkt i deres debutromaner, Jeg er Folkví og Fladland. Moderator Elisabeth Skou Pedersen har sat de to forfattere over for hinanden, fordi de i deres værker hver især berører det at være på tærsklen til ungdommen og voksenlivet – med alt hvad det indebærer af pirrende, umulige og forbudte fantasier.