Værdikamp. Amerikanske firmaer brander sig som politisk progressive. En ny forbrugerorganisation er gået til modangreb.

Selektiv forretnings­moral

Tidligere i år godkendte senatet i Texas lovforslag 7, der definerede nogle klare regler for at stemme til offentlige valg i staten. Lovforslaget var skrevet af Republikanerne og havde angiveligt til hensigt at undgå situationer i fremtiden, hvor en kandidat eller et parti ville kunne skabe tvivl om et valgresultat ved at råbe snyd.

Progressive demokrater opfattede lovgivningen som et forsøg på at hindre sorte i at stemme. Kun få timer efter lovens vedtagelse udsendte det amerikanske flyselskab American Airlines en pressemeddelelse:

rg
er USA-korrespondent, men jeg skriver også om alt det andet, der tænder mig; musik, kultur, vidende mennesker, natur, samfund Jeg er uddannet journalist og har også lært et og andet om historie, filosofi og etnologi på universitetet. Jeg skriver og spiller musik ved siden af mit arbejde på avisen og deler min tid mellem Møn og Memphis.

Andre læser også