Kommentar. Medierne er gået bananas i en vild kamp til døden om at levere gratis indhold på alle platforme. Det eneste opmuntrende er, at indholdet er så godt.
Vi er midt i en ny gratisaviskrig
Alle medier med selvrespekt udgiver i dag podcasts.
Politiken har et poptillæg og en daglig udsendelse efter DR-Genstart-modellen. Berlingske har også en nyhedspodcast, på gode dage er den dagsordensættende. Og Weekendavisen er også med. Vi har (monsterhittet) Avistid med Hans & Arne samt flere ugentlige udsendelser, hvori avisens medarbejdere vender tidens store emner, ofte ud fra de artikler, de selv har skrevet; jeg lytter til det hele, selvom der er overvældende meget. På aviserne Information og Børsen har de to ansvarshavende chefredaktører sågar på det seneste sat tid af til ugentlige samtaler med hinanden om alt, der er væsentligt, som udsendes som podcasts. Lange samtaler. Vældig godt.
Del: