Kommentar. Medierne er gået bananas i en vild kamp til døden om at levere gratis indhold på alle platforme. Det eneste opmuntrende er, at indholdet er så godt. 

Vi er midt i en ny gratisaviskrig

Alle medier med selvrespekt udgiver i dag podcasts. 

Politiken har et poptillæg og en daglig udsendelse efter DR-Genstart-modellen. Berlingske har også en nyhedspodcast, på gode dage er den dagsordensættende. Og Weekendavisen er også med. Vi har (monsterhittet) Avistid med Hans & Arne samt flere ugentlige udsendelser, hvori avisens medarbejdere vender tidens store emner, ofte ud fra de artikler, de selv har skrevet; jeg lytter til det hele, selvom der er overvældende meget. På aviserne Information og Børsen har de to ansvarshavende chefredaktører sågar på det seneste sat tid af til ugentlige samtaler med hinanden om alt, der er væsentligt, som udsendes som podcasts. Lange samtaler. Vældig godt.

chzi
(f. 1977) skriver om samfund, debat og kulturliv, tegner »Hvad siger De?« samt avisstriben B’læst og er desuden stedfortrædende redaktør af kultursektionen. Han er kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet og tidligere chefredaktør på dette universitets avis. I 2025 udkom en bog med B’læst-striber. Zieler har modtaget Pingprisen for sit arbejde som bladtegner.