Rødglødende. No Country for popstjerner. Taylor Swifts karriere begyndte i Nashville, men gled siden over i popuniverset. Det tog Nashville ikke pænt, men Taylor Swift følger sine egne spor og styrer fortællingen.

Taylors taktik

I en hjørnebygning på den kulørte Honky Tonk Highway i centrum af Nashville ligger baren Legends Corner. Stedet er ikonisk for byen, bygningen et nyklassisk varemærke, for facaden er udsmykket med et vægmaleri, der portrætterer Nashvilles største og mest indflydelsesrige stjerner. Dolly Parton er der, Garth Brooks er der, Loretta Lynn er der, Johnny Cash er der. I alt 13 mænd og fire kvinder er afbildet på væggen. Men ét ansigt mangler.

Taylor Swift, en af verdens bedst sælgende musikere og Nashvilles uden sammenligning mest prisvindende kunstner, er ikke længere at se. Den 31-årige superstjerne blev sidste år fjernet fra maleriet – hun blev malet over og erstattet af den for de fleste noget mere ukendte Brad Paisley. En officiel begrundelse er aldrig givet, men signalet er tydeligt:

ammu
(f. 1994) er journalist og bosat i Washington D.C, hvorfra hun skriver om samfund, kultur, videnskab og alt andet interessant, der handler om USA. Amalie har skrevet for Weekendavisen siden 2018 og er uddannet fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og Lebanese American University i Beirut.

Andre læser også