Kureret. Visdommens kilde nærmer sig med adstadige skridt modefænomenet longevity.

Problemet døden

Vores fælles konsulentfirma, Visdommens kilde. Gode råd ingen har bedt om, lever som sovende agent i Danmark, klar til at påtage sig en øjeblikkelig mission: at overdynge visse emner og personer med gode råd – hvis vi aktiveres. Og pludselig sker det: fænomenet longevity (lang levetid, langvarighed) griber om sig og accelererer. Hver dag læser vi ophidsede nyheder i Berlingske om det ene kosttilskud, den ene faste, den ene pille, den ene træningsform, det ene trick, der kan udskyde forfald og død.

Det er aldrig nok. Der vil altid være mere at gøre. Det giver de to halvdele af Visdommens kilde fornemmelsen af at balancere på en knivsæg, der hedder livet. Som om vores grundtilstand er livsfare, som kun viden om vigtigheden af at bruge tandtråd kan redde os ud af. Vi læser lange artikler til ende for at finde løsningen på problemet døden, og så står der bare: fiskeolie.

Andre læser også