Fossileret. Et styk satirisk pandemidystopi bringer Ina-Miriam Rosenbaum flot i mål med sit mangeårige Projekt Glemmebogen.

Demokratiet afmonteret

PR-foto: Anders Teibel, Montgomery Pr-foto Montgomery Anders Teibel

Der er noget ufortrødent over Ina-Miriam Rosenbaums Projekt Glemmebogen om Christiansborgs – og dermed vores alle sammens – møgsager, som indledtes med Skattesagens helte (2017), tog fat og fart med CoryDONG (2019), floppede med Den retfærdige kriger – da Danmark gik i krig (2021) og nu sætter punktum med Det fortrolige rum, der netop har haft premiere på Teatret Svalegangen og senere skal på landsturné.

Ufortrødent, fordi kabinetteater ikke er det lettest fordøjelige, endsige mest sexede, men også fordi rejsen fra Helle Thorning-Schmidts skattepapirer over Bjarne Corydons brandudsalg og Anders Fogh Rasmussens krigsløgn til Morten Bødskovs røgslør har været temmelig ujævn.

xahb
(f. 1982) er cand.mag. i idéhistorie og har skrevet for Weekendavisen siden 2009. Han er sports- og kulturskribent samt litteratur- og teaterkritiker. Han har skrevet en lang række bøger om sport til både børn og voksne, blandt andet Spillets forvandling, Europæisk fodbold i 30 år (2019) og Om fodbold (2021).

Andre læser også