Værdier. For virksomheder er det afgørende at ramme tidsånden rent, hvis de vil blande sig i kulturkrigen. Mens American Eagle efter sin Sydney Sweeney-reklame spås fremgang, har amerikanernes ikoniske Bud Light-øl aldrig forvundet tabet efter sin woke-kampagne.
Det er timingen, stupid

Promoverer firmaet American Eagle racerenhed i sin nye reklamefilm med sit ordspil på jeans og genes (gener på dansk), eller skal man være en krænkelsesparat wokeist for at tage på vej? Uanset hvad bliver bukserne revet væk. Foto: Anthony Behar, Scanpix
Det er efterhånden længe siden, at cancelkulturen i USA var venstrefløjens domæne.
I de seneste år har der været boykotter og shitstorme både til højre og venstre. Disney, Starbucks, Levi’s, North Face, Coca-Cola, Target, Walgreens, Carhartt, Lululemon, ja, sågar noget så tilsyneladende harmløst som LEGO har været udsat for stærke reaktioner, så snart de har positioneret sig i den amerikanske kulturkrig.
Del: