En mand vågner med et sæt i et mørkt rum. Nogle stemmer råber, at han skal skynde sig, så de kan få en plads i køen. Alle lyde afgiver et dumpt ekko, som om vi befinder os i lasten af et enormt køretøj. Det viser sig efterhånden, at manden spilles af Adrien Brody, der i kraft af sine markante ansigtstræk og signaturrollen som Wladyslaw Szpilman i Roman Polanskis Pianisten med ét får tilskueren til at tænke på Holocaust. Er vi i en koncentrationslejr? Kameraet filmer mændene i frenetisk håndholdt closeup, næsten som i László Nemes’ Auschwitz-drama Sauls søn.

Manden maser sig frem gennem en utydelig, ensartet masse af kroppe. Kameraet følger ham stadig helt tæt. Desorienteringen er total. Pludselig træder han op ad en trappe, op i lyset. En knejsende basun toner frem på lydsiden. Han ser op, griner hysterisk og omfavner sin ven i ekstatisk lettelse.