Kommentar. Facebook skifter navn og investerer milliarder i at skabe en virtuel verden

Menneskets bedste ven?

Salget af vandrestøvler boomer, og alle vil i skoven. Der er ventelister til at få en coronahund. Outdoors er blevet in. Pandemien har fået os til at forstå, at vi skal gøre noget for ikke at blive suget helt ind i den digitale sfære.

Men måske er det allerede for sent at redde det naturlige. Flere arbejder hjemmefra ganske frivilligt. Mobiltelefonen har åbnet en verden af muligheder for at klare sig med virtuelle virkemidler. Skærmens glæder er hypnotiserende. Og nu bliver det vildere.

anem
(f. 1978) er uddannet journalist (cand.comm) fra Roskilde Universitet med studier på Westminster, Saint Louis og Northwestern University. 2005 til 2016 praktikant, redaktør og digital udviklingschef på Dagbladet Politiken. Frem til 2020 drev han innovations- og produktudviklingsfirmaet Trouble. Medstifter af det engelsksprogede kulturmagasin Mayday. Digital redaktør på Weekendavisen indtil 2022.

Andre læser også