Anmeldelse: It Ends With Us. Hvis stjernen Blake Lively ikke vil promovere sin sommerblockbuster som en film om vold i hjemmet, så må vi andre gøre det, for den er bedre end sine forgængere.

En cupcake om partnervold

Måske var det en strategisk genistreg baseret på en skarp markedsanalyse, måske var det en uforudset konsekvens af at opføre sig fascinerende tonedøvt i en offentlighed, hvor al slags opmærksomhed sælger. 

I hvert fald er det med sensommerens voldsomt omtalte hollywoodbasker It Ends With Us lykkedes film- og tv-stjernen Blake Lively at få mange millioner mennesker verden over til at smide samlet set 1,4 milliarder kroner efter en biograffilm, som hun har produceret og spiller hovedrollen i. 

(f. 1983) er kulturkritiker og -journalist, uddannet fra Københavns Universitet i Litteraturvidenskab og Moderne Kultur – med filmstudier på Columbia University i New York og på Paris 7. Har tidligere været ansat som filmanmelder og podcastredaktør på Politiken og senest som kulturredaktør på Dagbladet Information. Skriver om film og fjernsyn, tidsånd, pop og magt.

Andre læser også