Fordrejede gyserskrigssamples gjalder ud over det tyndt befolkede område foran scenen på Haven Festival i Refshaleøens tidligere industrihavn. Det er lørdag eftermiddag, og Jlin ser dødsenscool ud på scenen med sine dreadlocks og Matrix-solbriller. Hun laver et lille, diskret håndkantslag i luften, når et beat rammer særlig svedigt. Det føles som at få smæk af en algoritme. Og det groover på en underligt kubistisk måde, når de spinkle, glasagtige beats falder i synkoperede kaskader, og den tyktflydende kviksølvbas brummer i mellemgulvet. Foran scenen står en henrykt ung kvinde med pink hår og alt for lange sweaterærmer og danser shuffle – en dansestil, som ellers er forbundet med hårdtpumpede genrer som trance og hardstyle.

Med Jlins optræden på Haven Festival er footwork i sandhed ankommet fra det amerikanske rustbælte til den danske kulturelle klasses mikrobryggede ghetto. Jlin alias 31-årige Jerrilynn Patton fra byen Gary i Indiana har medvirket til at introducere genren for et lyttepublikum, som aldrig har sat en fod på en klub i Chicago.